העולם היום סובב סביב עיצוב ותמונות ויזואליות. שיטוט זריז ברשתות החברתיות מגלה לנו עולם מרתק של דמויות, חפצים, מוצרים ונופים שלא נגמרים, שכולם מספקים לנו חוויה, תחושה או רגש. גם אם נרים את העיניים מהמסך, נגלה מולנו שלטי חוצות, מודעות ענק, פוסטרים ושלל עיצובים בגדלים ובצבעים שונים. גם תוכנות עיצוב שונות, שנכנסו לחיינו וכבשו בסערה, הפכו פלאים את חווית החיים המעוצבת והממוסגרת של כולנו.

פוטושופ- המלכה של תוכנות העיצוב

אין ספק, שהתוכנה הבלתי מעורערת, המלכה של תוכנות העיצוב, היא הפוטושופ של חברה אדובי. ניתן לרכוש מנוי בחברת אדובי על מנת להשתמש בתוכנה, וניתן להשתמש בתוכנה בגרסת ניסיון לתקופה מוגבלת. היום, יותר ויותר אנשים מתקינים על המחשב שלהם תוכנת פוטושופ, כי דרכה ניתן לבצע מספר רב ועצום של אפשרויות. היא עשירה בכלים, תומכת בקבצים, וניתן לעשות בה כמעט הכל, החל מעריכה של תמונות, ריטוש, אפקטים, ערוצי צבע, תמיכה בשכבות, ועד טקסטים ויצירת ווידאו.

בכך, אנו יכולים לעצב פשוט הכל. תמונות, מודעות פרסום, שלטים, פרוספקטים, כרטיסי ביקור, מגנטים, לוחות שנה, יומנים, ועוד כיד הדמיון הטובה. צריך לדעת, שבעת העבודה עם פוטושופ, חייבים לדעת את המידות המדויקות של מה שנרצה לעצב.

GIMP- מתחרה ראויה לפוטושופ

החלופה החינמית של תוכנת פוטושופ, היא תוכנת GIMP. תוכנת הקוד הפתוח, היא המתחרה הכי חזקה של פוטושופ כיום. לא רק בגלל שהיא מציעה עריכת תמונות בחינם, אלא בגלל שיש בה ריבוי של כלים ואפשרויות. כמו תמיכה בשכבות, ערוצי צבעים, אנימציה ועוד. חשוב לומר שהיא לא התוכנה הכי ידידותית לעבודה, היא מסורבלת ולא נוחה כלל לשימוש. הממשק שלה אינו מעודכן אבל רבים משתמשים בה בכל זאת.

Inkscape  – בעברית!

אינקסקייפ, היא תוכנה לעיבוד גרפיקה. מדובר על תוכנה חינמית, שאמנם לא נמצאת ברמה של פוטושופ ושל גימפ, מבחינת היכולות, אך היא עדיין מרשימה בכלים שהיא מציעה. היא כתובה בקוד פתוח, וניתן למצוא אותה גם בעברית. כנראה שזה היתרון הבולט ביותר שלה.

 

עיצוב מקצועי- רק בבית דפוס

למרות שיש היום לא מעט תוכנות עיצוב, בתשלום ובחינמיות,  עדיין כאשר אנו מחפשים עיצוב מקצועי, נלך לגרפיקאי מומחה ולבית דפוס מקצועי בתחום. להם יש את הניסיון הן בתחומי העיצוב והן בתחומי ההדפסה הדיגיטלית הנהוגה כיום. בבית דפוס גרף, תוכלו למצוא מחלקה של גרפיקאיות שעובדות עם מספר תוכנות עיצוב, ביניהם פוטושופ, איידיזיין, אילוסטיירטור ועוד, כאשר לכל הצוות ניסיון רב וידע עשיר בתחום העיצוב הגרפי.

בית דפוס גרף, למעשה, מגשים חלומות על בסיס יומי. כאשר לקוחות מגיעים עם קו עיצובי, עם חזון מסוים, ופתאום הוא קורם עור וגידים ומודפס, העיצוב, המילים והסגנון מקבלים משמעות חיה ואמיתית, לשמחת הלקוחות.