בעבר, השימוש העיקרי של כרטיסי ביקור היה רק אצל אנשי עסקים. אנשי עסקים, אשר הסתובבו עם חליפות מכובדות ותיקי מסמכים, חילקו בפגישות העסקים שלהם כרטיסים מיוחדים עם פרטי התקשרות ליצירת קשר עתידי. אך האמת היא, שהיום, בעידן שבו כל אחד מומחה למשהו, כל שכן כשאנחנו מדברים על חברות, ארגונים ואנשים עצמאיים – כרטיס ביקור הוא בגדר חובה.

       
מעט היסטוריה

     
כמו כל מוצר, כרטיסי ביקור, נוצרו מצורך, אולם שונה מעט ממה שאנו מכירים היום. העדויות לכרטיסי הביקור הראשונים בעולם העסקי החלו במאה ה-16, כאשר אנשים פרסמו את עסקיהם ושווקו את מרכולתם באמצעות כלי שיווקי זה. העדויות חושפות כי הם החלו את דרכם בסין, על מנת לקבוע מפגשים בין אנשים, ונקראו "כרטיסי מפגש". הם הופקו מנייר אשר נעשה בעבודת יד. גם בגרמניה של המאה ה-16 נוצרו כרטיסי ביקור מחיתוכי עץ והיו מיועדים לאנשים בתור כרטיסי ביקור.
    
לאורך המאה ה-16 הוצגו כרטיסי ביקור אשר כונו "כרטיסי סחר", אלו כללו מפת הגעה לעסק. בנוסף, היו הבדלים נוספים בין כרטיסי סחר שהיו שייכים לגברים לבין כרטיסי סחר שהיו שייכים לנשים. כרטיסי סחר של גברים היו ארוכים יותר וצרים מאשר כרטיסי סחר של נשים.
       
במאה ה-17 כרטיסי הסחר החלו לקבל פן יותר אטרקטיבי עם סגנונות עיצוב מעניינים.
     
במאה ה-18 התפתחה ההדפסה הליטוגרפית, ואפשרה להדפיס כרטיסי ביקור בצבע, המשלבים גם תמונות. באותה תקופה, כרטיסי הביקור הפכו להיות פופולאריים במיוחד גם בארה"ב.
       
במאה ה-20 כרטיסי הביקור החלו לתפוס פן יותר אישי, והתחילו לכלול שם ושם משפחה, שם העסק, החברה או הארגון, כתובת, טלפון ועוד. בנוסף, יותר ויותר בתי דפוס בהתמדה, החלו להציע כרטיסי ביקור המגיעים במגוון רחב של סגנונות עיצוב, כאשר גם חומרי הגלם מהם עשויים כרטיסי הביקור השתנו. ביניהם ניתן היה למצוא כרטיסים אשר עשויים מפלסטיק, מתכת, עץ ועוד.
        
במאה ה-21 אנחנו רואים חשיבה אחרת, מתקדמת ושונה של כרטיסי ביקור. מלבד סגנונות העיצוב המרובים וחומרי הגלם השונים בהם ניתן להשתמש, כולל חומרים חדשים כמו זכוכית, בגימורים ובכמויות שונות, אנו יכולים היום לעצב את כרטיסי הביקור, על פי אופן ההתנהגות ואופן השימושים של הלקוחות של המאה ה-21. בגלל שאלו לקוחות אשר מסתובבים עם מכשיר סמארטפון, בהרבה מאוד מן הכרטיסים ניתן ליצור קוד QR אשר מאפשר לגלוש באופן ישיר לפרטים של בעל הכרטיס, כמו לאתר שלו, לדף הפרופיל האישי שלו בפייסבוק או לדף שלו בלינקדאין.

        

ניירת משרדית עם לוגו

האופן שבו כרטיסי הביקור עובדים בשבילנו

        
כרטיס הביקור מהווה את הפנים שלנו מול כל איש קשר פוטנציאלי. למרות שמדובר בכרטיס קטן, ומה הוא כבר יכול לייצג? עובדה, שבפיסת נייר, מתכת, עץ, או זכוכית בודדת, ניתן להעביר את כל התדמית והשאיפות העסקיות של החברה דרך מיתוג מיוחד אשר נעשה בשלל כלים. אלו יכולים להתבצע על ידי יצירת לוגו, כתיבה של קופי מיוחד המציג את הסלוגן של העסק וכמובן הצגת פרטי התקשרות, כאשר כל אלו באים במעטפת רחבה אשר מעוצבת בסגנון גרפי ייחודי.
      
סודו של כרטיס הביקור, טמון כנראה בעובדה שמדובר בפריט קטן, אשר מציג את כל תפיסת העולם של העסק. אתה רואה אותו, ואתה מבין ישר במה מדובר. במקום אחד, הוא מאגד עבורך את הפרטים שאתה צריך ליצירת קשר עתידי. כרטיסי ביקור באים במגוון רחב של תצורות וסגנונות, אשר יכולים במידת מה גם להעיד על תרבויות שונות, אופי עסקי שונה, ענפים שונים וכמובן סגנונות חשיבה אחרים ויצירתיים.

        
למה חשוב לשים בעת שאנו מעצבים כרטיס ביקור?

  
בולטות. לכל אדם היום יש כרטיס ביקור. למה שדווקא הכרטיס שלך יסקרן? כי שלך יבלוט. ואיך הוא יבלוט? על ידי עיצוב מעניין, מילים מושכות, מרקם של כרטיס. אפילו ערך מוסף. האם הכרטיס שלך יכול לתת ערך מוסף? אולי משהו כמו טיפ לחיים טובים, או טיפ שקשור לעסק שלך. למשל אם אתה יועץ ארגוני, תיתן טיפ קצר שמתאים לטובת העסק. אם את מאפרת, תכתבי טיפ מיוחד לעור פנים נקי ורענן.
   
הטיפ הקטן הזה יגרום לעסק שלכם להיות אוטומטית רמה אחת מעל כולם.
      
בהירות וקריאות. כרטיס ביקור יכול להיות מעוצב בצורה מאוד מעניינת. אבל אם הוא לא ברור וקריא, הוא לא ישיג את המטרה שלו. הטקסט צריך להיות גם ברור, (אם כמה אנשים מפרשים אותו שונה, כנראה שיש פה בעייתיות..) ובנוסף הוא צריך להיות קריא. הקפידו על הצבעים של הגופן ועל הגודל שלו.
    
איכות. כרטיס הביקור שלכם חייב לשדר איכות ומקצועיות. במידה והוא לא ישדר את זה, סביר להניח שהוא לא יתפוס מקום בארנק של הלקוחות שלכם.
    
בידול עסקי. הבידול בא לידי ביטוי בסלוגן שלכם, או בטאג ליין, במשפט שמתלווה לסלוגן. כרטיס ביקור שלא יכיל את הבידול הייחודי של המותג לא יקדם אותו ולא ייחד אותו מול המתחרים שלו.

       
עיצוב כרטיסי ביקור בדפוס גרף

    
בדפוס גרף תוכלו ליצור כרטיסי ביקור לעסק, לחברה או לשרות שאתם מציעים, תוך יצירת בולטות, בהירות וקריאות, איכות ובידול. כרטיסי הביקור מותאמים לאופי שלכם ולאופי של העסק שלכם, והם מעוצבים על ידי מעצבים גרפיים מקצועיים המומחים ביצירת מיתוג עסקי. תוכלו לבצע את ההדפסה במגוון הדפסות, צבעים, סוגי נייר ובאיכויות שונות. עם דפוס גרף, כרטיס הביקור שלך יתחיל לעבוד בשבילך ובאופן האפקטיבי ביותר.