אפריל 2018
303 צפייות

כרטיסי ביקור הם כבר מזמן לא נחלתם הבלעדית של אנשי עסקים מעונבים הגומאים מאות קילומטרים סביב העולם בפגישות עסקים עם מנכ"לים וראשי תאגידים – אלא מוצר שנמצא בשימוש הרבה יותר רחב. למעשה, כל מי שיש לו עסק, גדול כקטן, גם אם אינו מחשיב את עצמו כ"בעל עסק" אלא כמורה פרטי המעניק שיעורי עזר לתלמידי כיתות ד' או איש מחשבים המעניק תמיכה טכנית למשפחה וחברים, יכול להזמין היום כרטיסי ביקור על מנת לחלק אותם לכל דורש.

כרטיסי הביקור של פעם

כרטיסי הביקור עברו כברת דרך לא קצרה מאז הומצאו במאה ה-16 (כך לפחות על פי העדויות ההיסטוריות שנמצאו עד כה) ועד פתחה של המאה ה-21. לאורך מאות השנים האחרונות הם עברו התפתחויות מעניינות למדי: החל מהיותם כלי לקביעת מפגשים בין אנשי עסקים סיניים במאה ה-16, המשך בפופולריות האדירה לה זכו במאה ה-18 בארה"ב, ועד היום, כאשר גם בעידן שבו הכל הופך לכאורה לדיגיטלי ומייתר את הצורך בהדפסה על נייר, עדיין כרטיסי הביקור זוכים לפופולריות עצומה.

התפתחות מעניינת אחרת שחלה בכרטיסי הביקור מאז נוצרו ועד היום היא תוצר של התפתחויות טכנולוגיות אדירות שחלו לאורך השנים: אם בהתחלה כרטיסי הביקור היו מודפסים על נייר בסין או על פיסות עץ בגרמניה, הרי שעם הזמן ניתן היה לייצר כרטיסי ביקור מכל חומר גלם שהוא, לרבות פלסטיק, מתכת ואפילו זכוכית.

הקידמה הטכנולוגית אף פתחה בפני בעלי כרטיסי הביקור עולמות חדשים של עיצוב, החל בשילוב תמונות וצבע וכלה ביצירת כרטיסי ביקור מקוריים ומפתיעים ששוברים את כל התבניות ומותאמים באופן אישי לעסק שאותו הם מייצגים. כיום אף ניתן לשלב בכרטיס הביקור קודים מיוחדים שניתן לסרוק באמצעות סמארטפון ולהגיע ישירות אל עמוד ייעודי שהוגדר מראש על ידי בעל העסק, כגון עמוד הפייסבוק העסקי או אתר הבית וכדומה.

ומה צופן העתיד לכרטיסי הביקור?

יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים כיום להפיק כרטיסי ביקור דיגיטליים, שהם מעין קישורים שניתן לשלוח במייל או בוואטסאפ, ואשר לחיצה עליהם מובילה לעמוד אינטרנט ובו כל פרטי יצירת הקשר עם בעל הכרטיס. אחרים בוחרים בדרך אחרת התואמת את רוח התקופה, והיא הפקת סרט מוצר או הפקת סרטון תדמית, כלומר יצירת סרטון תדמית המציג את העסק, מוצריו ו/או שירותיו באופן חיובי תוך הצגת פרטי יצירת הקשר עם בעל העסק. סרטון כזה ניתן להציג בפני לקוחות או שותפים פוטנציאליים וכמובן לשלוח גם כן כקישור במייל או בוואטסאפ.

האפשרויות שצוינו לעיל הן אולי העתיד של כרטיסי הביקור, אבל אין ספק שגם ההווה שלהם, דהיינו כרטיסי הביקור המודפסים על נייר, פלסטיק או כל חומר אחר, רלוונטי יותר מאי פעם. זאת משום שעדיין לא הומצא התחליף הדיגיטלי המושלם לאותו כרטיס המועבר מיד ליד ומוכנס לכיס או לארנק במטרה ליצור קשר במועד מאוחר יותר, כך שכרטיסי הביקור של היום, על אף ההתפתחויות הדיגיטליות והטכנולוגיות, יישארו איתנו לעוד זמן רב.

בית דפוס דיגיטאלי
שתף עמוד