פברואר 2019
215 צפייות

לכל עסק, בתלות באופיו ובענף בו הוא פועל, יש הרבה מאוד הוצאות; בין אם מדובר בהוצאות תפעוליות שאי אפשר בלעדיהן, כגון דמי שכירות או משכורות לעובדים, ובין אם מדובר בהוצאות משתנות כגון עלויות פרסום ושיווק, אין ספק שמדובר בסעיף שרצוי לצמצם כמה שיותר. אחרי הכל, הוא זה שמקטין את ההכנסות ומשפיע באופן ישיר על הרווחים.

עם זאת, עבור עסקים רבים יש סעיף אחד שדווקא כדאי להוסיף לסעיף ההוצאות: הדפסה על מוצרים. הכוונה היא למיתוג של מוצרים, כלומר הדפסה של שם העסק, לוגו ו/או פרטי יצירת קשר על מתנות חג לעובדים או שי ללקוחות. כולנו מכירים כאלה: ספל עם הלוגו של מקום העבודה שלנו, עט עם הלוגו של הבנק בו ביקרנו לאחרונה או המלון בו התארחנו, עץ ריח לרכב שעליו שם המוסך בו עשינו טיפול לרכב וכדומה.

לא תמיד ברור הקשר בין ההוצאה הזו לבין התועלת שניתן להפיק ממנה, אבל בהחלט קיימת תועלת שכזו:

התועלת של מוצרים ממותגים

למוצרים ממותגים, כלומר מוצרי פרסום עם לוגו של עסק, עם או בלי פרטים נוספים כמו מספר טלפון או כתובת דואר אלקטרוני, יש תועלת בשני אפיקים שונים.

ראשית, הלקוחות: נניח שמגיע אליכם לקוח ורוכש מוצר או שירות שאתם מציעים, אבל בנוסף למה ששילם בעבורו הוא מקבל גם שי חינם בדמות מוצר כגון עט, מצית או עץ ריח. אותו לקוח עשוי להרגיש כאילו קיבל יותר ממה ששילם עליו, שהרי כולם אוהבים לקבל מתנות.

בנוסף לכך, שי ממותג כזה יכול לשמש כמעין אפיק פרסומי עבור העסק: בהנחה שמדובר במוצר שימושי או דקורטיבי, המשמעות של הדפסת לוגו העסק עליו היא שאותו לוגו נמצא כל הזמן מול עיני הלקוח ואף לנגד עיניהם של האנשים שנמצאים בקרבתו. קחו למשל מצית ממותג שמסתובב מיד ליד בפינת עישון, או תיק גב ממותג שהלקוח יכול לקחת איתו לטיולים ולמעשה לחשוף את העסק לעוד הרבה אנשים אחרים. ככל שפרטי העסק נחשפים יותר לאותו לקוח ו/או ללקוחות פוטנציאליים אחרים, כך גובר הסיכוי שמי מהם יגיע אל בית העסק כדי לבצע רכישה בעתיד.

שנית, העובדים: כאמור, כולם אוהבים לקבל מתנות, וגם מי שעובד בחברה או בעסק תמיד שמח לקבל שי צנוע ממקום העבודה. מחקרים הראו כי מתנות חג לעובדים בדרך כלל מהוות אלמנט שמחזק את הקשר של העובדים למקום עבודתם, להגביר את תחושת הנאמנות והמוטיבציה. עובדים שמקבלים שי ממקום העבודה חשים הערכה, ביטחון תעסוקתי ואמון מצד מעסיקיהם.

לסיכום

הדפסה על מוצרים יכולה להיות דרך נהדרת להגדיל את שביעות הרצון של הלקוחות, לשמר אותם, לגרום להם לחזור ולרכוש שוב בבית העסק ואף להוות מעין אפיק פרסומי שיביא אנשים מן המעגל הקרוב שלהם לרכוש בבית העסק. גם מצד העובדים מדובר בדרך טובה להגדיל שביעות רצון ומוטיבציה, כך שבשורה התחתונה מדובר בהוצאה שתועלת רבה בצידה.

בית דפוס
שתף עמוד