נובמבר 2021
113 צפייות

העולם בו אנו חיים היום הוא עולם דינמי. עם עליית הטכנולוגיה, דברים משתנים בקצב מסחרר – במיוחד בכל הנוגע לתקשורת, אמצעי התקשורת, אמצעי התקשרות והרשתות החברתיות. איפה זה משאיר את השיווק ואת אלו המבקשים לקדם עסק או רעיון? שאלה טובה. למרות שנראה שהמרדף אחרי השיווק הדיגיטלי העדכני ביותר הוא הדבר הנכון, יש בעצם יתרונות רבים בשילוב השיווק הדיגיטלי עם השיווק המסורתי. 

שיווק דיגיטלי ושיווק מסורתי ביחד – היתרונות החשובים 

הודעות SMS, כרטיסי ביקור ופליירים OUT? ממש לא בהכרח. השיווק המסורתי נובע מאמצעי הקשר וההתקשרות שהיו קיימים אז, ואף אחד אמר שהוא כבר לא רלוונטי.
שילוב של שיווק דיגיטלי ומסורתי הוא הבנה מלאה של השוק, ניצול מקסימלי של הפלטפורמות לקידום העסק העומדות לרשותנו ויש לו יתרונות רבים נוספים, עליהם נפרט במאמר הבא. 

מהו השיווק המסורתי ולמה הוא כאן כדי להישאר

כאמור, השיווק המסורתי נובע מהימים שבהם התקשורת נעשה בצורה יותר "פורמלית". קידום עסק יכול היה להתבצע בשני אופנים: האחד הוא פנים מול פנים, כך שהפלטפורמות לשיווק היו הודעות SMS, כרטיסי ביקור, פליירים וכדומה, והשני הוא הטלוויזיה, ואיתה הפרסומות. 

כיום קיימות רשתות חברתיות ופלטפורמות נוספות המקלות על השיווק במובן הזה. עם זאת, השיווק המסורתי לא פסול ויש בו יתרונות רבים – בכנסים עסקיים, אירועים או מקומות הומים כרטיסי ביקור ופליירים יכולים לתת הרבה יותר משיטות שיווק אחרות "מודרניות".

השיווק הדיגיטלי – ניצול התקשורת הקיימת ומעבר לאינטרנט

השיווק הדיגיטלי הוא תוצר של התפתחות התקשורת והאינטרנט ויצירת הרשתות החברתיות. בסוג שיווק זה, ניתן לנצל שיטות המקיפות החל משיווק במסרונים ועד שיתופי פעולה ברשתות החברתיות, תפעול וקידום עסקים דרך פרופילים במדיות החברתיות השונות, פרסום דרך הרשתות החברתיות ועד שיווק במסרונים והודעות SMS. 

השיווק הדיגיטלי הוא בעל יתרון מרכזי לעומת השיווק המסורתי במגוון הפלטפורמות והאמצעים הרחב יותר העומד לרשותו. במחירים שונים, שיטות תפעול והקמה שונות ופנייה למגוון קהלי יעד בו זמנית, השיווק הדיגיטלי מקל רבות על בעל העסק והמשווקים. אך מה היתרון בשלב בינו לבין השיווק המסורתי?

שילוב השיווק הדיגיטלי והשיווק המסורתי 

ההבדל הגדול בין שתי שיטות השיווק הוא כמות האמצעים שמאפשר לנו השיווק הדיגיטלי כדי לייצר חשיפה, או אינטראקציה, עם קהל היעד. כרטיסי שיווק ופליירים, לדוגמה, נדרשים להגיע פיזית אל הלקוח הפוטנציאלי – לעומת הפרסומות ברשתות החברתיות או הודעות הSMS שמגיעות עד אליו בלי צורך בשליח. אך אנו לא חייבים לבחור באיזו שיטה להשתמש, כאפשר להשתמש בשתיהן. לכך יש יתרונות רבים:

ניצול כל הפלטפורמות להגיע לקהל היעד והתאמתן

היתרון הראשון והמובהק הוא העובדה כי ניצול שתי שיטות השיווק פשוט יעזור להתאים את השיווק המושלם עבור קהל היעד. לדוגמה, שימוש בפייסבוק או ברשתות החברתיות יכול לסייע לכם לפרסם אירוע שיא או פופ – אפ שמתקיים בעסק, אך כרטיסי ביקור ופליירים שיחולקו במקום ישאירו רושם טוב ומקצועי.

פנייה לקהל רחב גם בדרכים המסורתיות

לעתים קהל היעד הוא רחב, ולא כולם משתמשים ברשתות חברתיות או באינטרנט. לכן קיום שיטת השיווק המסורתית במקביל תגדיל את החשיפה ותמקסם את שיווק העסק.

שתף עמוד