דצמבר 2020
179 צפייות

לאחרונה יותר ויותר בעלי עסק מבינים את חשיבות המיתוג של העסק שלהם וניתן לראות זאת באופן משמעותי. בין אם זה המדבקה הממותגת על המוצר, שילוט בכל מקום, עמודים בסושיאל מדיה שנושאים את לוגו העסק, רכבים שלמים שמכוסים בלוגו העסק ואפילו חתימות ממותגות בדואר האלקטרוני. זה סביבנו וזה בכל מקום ואי אפשר להתעלם מזה.

מה זה בכלל מיתוג?

מיתוג הוא בעצם הפנים של העסק, הלוגו העיצובי, השקיות המעוצבות, פלטת הצבעים ולעתים אפילו סוגי החומרים בהם משתמשים. במיתוג יש חשיבה שהיא מעבר למכירת המוצרים והיא מתרכזת בחוויית הלקוח ומה המיתוג משדר ללקוח. לדוגמא פלטת צבעים בהירים כמו ורוד ולבן ישדרו על משהו נקי, קוסמטי ונשי, לעומת כחול שישדר מנהיגות ,ביטחון ואצולה. אותה דוגמא יכולה להגיע גם בצורה של אריזות לעסק, אם אתם עסק שמוכר מוצרים תתפלאו לדעת שחשיבות האריזה ובחירת החומרים היא ענקית. למשל חנות שמוכרת מוצרים טבעיים ושומרת על איכות הסביבה לא תרצה להגיש את המוצרים שלה בשקיות פלסטיק כי נוגד את הערכים של העסק. לכן חשוב להבין מה ערכי המותג, מה רוצים לשדר ללקוח ואיך מוציאים את זה לפועל.

בחירת הלוגו המתאים

בוא נתחיל מהסתכלות על החברות הכי גדולות במשק, מקדונלדס, קוקה קולה, פייסבוק, גוגל ועוד. מה יש לכולם במשותף? לוגו שחקוק לנו בזיכרון. ברגע שעובדים עם עסק מסוים חשוב למתג אותו בצורת לוגו שיתקשר לעסק, אבל לא רק הלוגו עצמו חשוב אלא גם איך הוא ניראה. לוגו צריך להישמר קלאסי ופשוט, כזה שיהיה קליט לעיניים ולזיכרון וילווה את כל מי שרואה אותו לתקופה ארוכה. חשוב לשמור על צבעים ופונט שמתקרים לעסק ולעתים אפילו לשלב אלמנטים מתחום העסק בלוגו. ברוב המקרים אנשים לא זוכרים את שמות העסקים וזוכרים דווקא את הלוגו שלהם, הדוגמא הכי טובה לכך היא רכבים – גם אלה שלא מכירים את סוגי הרכבים יזכרו אותם לפי הסמלים שלהם.

איך ממתגים את העסק?

אז אחרי שעשינו רשימה ובה ערכי המותג, מה רוצים לשדר ללקוח, פלטת צבעים, חומרי גלם ובחרנו לוגו מתאים לעסק זה הזמן להתחיל למתג את העסק.
מיתוג של עסק יכול להגיע בכל צורה שרק תחלמו מכרטיסי ביקור, כוסות ממותגות, ללוחות שנה ממותגים, משטחים לעכבר, מגנים לטלפון, ריחנים לאוטו, ועוד. את חלק מהמוצרים אפילו לא תצטרכו למכור והם יוכלו לשמש לכם כפרסומת מהלכת לעסק. תוכלו לתת אותם כמתנה בכל קניה, למשל לוחות שנה ממותגים בראש השנה, מתנות לט"ו בשבט ממותגות כמו פירות יבשים או עציץ קטן, וכך להתאים את העסק לכל אירוע במהלך השנה.

למה המיתוג חשוב לעסק?

מיתוג נכון לעסק יוצר שפה ויזואלית אחידה עם הלקוח. המיתוג הולך עם העסק יד ביד בכל נושא ומהווה פרסום לעסק בכל מוצר או מודעה. עסק שיש לו מיתוג אחיד יוצר ביטחון אצל הלקוח שרואה בעסק הזה משהו רציני ואמין, כזה שבטוח בעצמו ומשדר מקצועיות. בנוסף עסק שממותג נכון יוצר חוויה מאוד ברורה אצל הלקוח, כך הלקוח יכול להבין תוך מספר רגעים בודדים במה העסק עוסק, האם הוא איכותי או לא והאם זה סתם בזבוז זמן. היום בעידן הטכנולוגי כשאנשים מרפרפים בעמודי הרשת בזריזות, לאנשים כבר אין סבלנות להיטמע על כל מודעה ולכן זה חשוב ליצור מיתוג שימשוך את העין, כזה שיעניין את הלקוח, יצור בסיס טוב אצלו ואולי יגרום לו לרכוש ולהמליץ לחברים שלו.

מה חשוב לדעת כשממתגים את העסק?

אם אתם בתחילת הדרך ועוד לא גיבשתם את ערכי המותג, הנישה שלו והלוגו אז תשקלו לפנות לאיש מקצוע. איש מקצוע בתחום יהיה מעצב גרפי ולעתים אף משרד פרסום שייעץ לכם מתוך ניסיון איך לעשות את זה נכון, יגבש איתכם תכנית פעולה ואף יכין את הלוגו עבורכם. מכיוון שכל העסק שלכם יתבסס על נושא המיתוג אל תזלזלו בשלב הזה ותהיו בטוחים שאתם פונים למישהו מקצועי ואמין, כזה שיש לו רקע בתחום שלכם, ולא כזה שישכפל לכם רעיונות שבוצעו ללקוחות אחרים. חשוב להיות מקוריים בנושא הזה.

בנוסף לאחר שגיבשתם את נושא המיתוג, חשוב למצוא בית דפוס מקצועי ואמין, כזה עם מאגר לקוחות מוכרים שתוכלו להתרשם מעבודות איתם. שימו לב שבית הדפוס עומד בדרישות שלכם ועובד עם סוג החומרים אותם קבעתם בערכי המותג שלכם.

בית דפוס גרף
שתף עמוד