דצמבר 2021
78 צפייות

כשאנחנו חושבים על עולם העיצוב, באופן טבעי הדברים הראשונים שעולים לנו בראש הם עיצוב דירה או עיצוב בגדים. זאת מאחר ואלו שני סוג העיצובים העיקריים בהם אנחנו מתעסקים או נמצאים בסביבתנו כל הזמן, בתקשורת או באופן אישי.

אך קיים סוג נוסף של עיצוב שיש לו משמעות מאוד גדולה על החיים שלנו באספקטים שונים, ובמובנים רבים הוא משפיע עלינו הרבה יותר מאשר עיצוב דירה או עיצוב בגד, הכוונה היא התחום של עיצוב מוצר. זה נכון לגבי מוצרים שאנחנו משתמשים בהם לצרכים אישיים וזה נכון לגבי מוצרים שאנחנו משתמשים בהם לצרכים עסקיים, מסחריים, מקצועיים.

מה זה עיצוב מוצר ולמה הוא משפיע עלינו?

נהוג לחשוב שהמשמעות של כל מוצר היא באופי ההפעלה והשימוש בו. מי שאינו בקי בתהליך של פיתוח וייצור מוצרים, יחשוב שמרבית או אפילו כל העבודה נעשית בשלב המחקר על המוצר, הפיתוח שלו, ובסופו של דבר האופן בו המשתמש יכול לעשות בו שימוש מעשי, אמיתי.

זה נכון, אך זו לא כל התמונה. אם אנחנו בוחרים לייצר מוצר מסוים, עלינו להקפיד גם על אופי העיצוב שלו. יש לכך השפעה עצומה, בין אם זה על חווית המשתמש, בין אם זה על האופן בו הוא ישווק לקהל הרחב, ובין אם זה על דברים אחרים שיכולים להשפיע כך או אחרת, על אופי המוצר והשירות שהוא מספק לנו.

כשאנחנו מדברים על עיצוב מוצר, הכוונה היא ברורה. כיצד המוצר ייבנה, כיצד הוא ייראה, היכן נציב את הכפתורים השונים שהוא כולל, באיזה גודל הוא יהיה, כיצד הוא יעמוד ועוד. אך יש לכך השפעות רחבות יותר. שכן זה משפיע על גודל המוצר, הרכיבים שנשתמש, על האופן בו המשתמש יוכל לעשות בו שימוש בצורה נוחה, ובמידה מסוימת גם על האופן בו נאחסן אותו, בין אם זה בתוך האריזה ובין אם זה במקום אחר.

מה אנחנו צריכים לדעת על עיצוב מוצר?

החלק של עיצוב מוצר נעשה באופן בלתי נפרד מתהליך תכנון ופיתוח המוצר. זה חייב להיעשות במקביל, מאחר ובתהליך הפיתוח והייצור, חייבים לקחת בחשבון כיצד רוצים לעצב אותו, על מנת שיהיה ניתן לבצע את ההתאמות הנדרשות. מנגד, תהליך העיצוב חייב לקחת בחשבון את תנאי הייצור, המגבלות השונות, הרכיבים בהם משתמשים, ותנאים אחרים.

עם השנים, תהליך עיצוב המוצר הפך להיות הרבה יותר ייחודי וחשוב בתהליך הפיתוח, מתוך הבנה שלקוחות מחפשים היום לא רק מוצרים איכותיים, אלא גם כאלה שמעוצבים בצורה יפה, כאלה שיכולים לשמש אותם באופן אופטימלי, לא רק בהיבט של שימוש מעשי אלא גם פרקטי ונוח. לכן מקפידים לשים לב לכל התהליך של עיצוב, מבצעים תהליך קפדני של תכנון ומקפידים להשתמש באמצעים שיאפשרו עיצוב בצורה מתאימה.

 

עיצוב לוגו
שתף עמוד