דצמבר 2021
94 צפייות

אחת הבעיות הקשות איתן אנחנו מתמודדים במאה ה-21, ללא צל של ספק, הוא שימוש בממדים גדולים בנייר, לעיתים שלא לצורך. על פניו זה נשמע מוזר, הרי אנחנו בעידן בו ניתן להעביר מסרים, הודעות, מסמכים, נתונים וכל דבר אחר דרך האינטרנט או דרך מכשירי סלולר, מבלי שיש צורך להדפיס את החומרים על נייר. אנחנו יכולים לחסוך את העלויות וכן את כל הטרחה הכרוכה בכך.

אך גם היום, לצערנו, אנחנו מוצאים את עצמנו משתמשים בכמויות עצומות של נייר, בוודאי לצרכים מקצועיים. משרדים רבים מבזבזים הרבה מאוד נייר, בין אם כאשר הם מדפיסים מסמכים לצרכים פנימיים ובין אם הם מדפיסים לצרכים חיצוניים. המטרה היא להפחית כמה שיותר את הכמות בנייר, ואם לא, אז לפחות להשתמש באמצעים שיכולים לעזור במחזור הנייר לצרכים אחרים.

כיצד אנחנו יכולים להימנע משימוש בנייר?

במשך השנים, נוצרו שיטות שונות כיצד להימנע משימוש שלא לצורך בנייר. כאמור, עצם העובדה שאנחנו יכולים להעביר מסמכים, מסרים ודברים אחרים דרך האינטרנט, באמצעות מיילים, הודעות, ואפילו דרך קבצים בשיתוף, מאפשרת לנו להתגבר על הצורך להדפיס ולבזבז נייר שלא לצורך.

באופן טבעי, אנחנו צריכים להתרגל לשיטת עבודה זו וחשוב מאוד גם להטמיע אותה בקרב דיירי הבית או בקרב העובדים במשרד. אך גם אז סביר להניח שנמצא את עצמנו מעת לעת מדפיסים, משתמשים לשם כך בכמויות שונות של נייר והרבה פעמים נמצא את עצמנו עם שאריות שאין בהן צורך. אנחנו צריכים לדעת כיצד להתנהל איתן.

הדר הטובה ביותר היא אשפתונים. מדובר על סוג של פח אשפה אשר מאפשר לנו לאחסן בתוכו את כל הנייר שאין לנו צורך בו, ומשם אפשר יהיה להעביר אותו אל המחזור. חשוב להדגיש כאן, הבחירה שלנו להשתמש באשפתונים יכולה לשרת לא רק אותנו כמובן אלא גם את הסביבה, שכן אנחנו נמחזר נייר ונמנע מבזבוז שלא לצורך.

איך בוחרים אשפתונים בצורה נכונה

בשביל שנוכל להיפטר משאריות שאין לנו צורך בהן, אנחנו צריכים כאמור להתקין אשפתונים במקומות שונים בעסק. כך כל מנהל וכל עובד יוכל לאחסן בתוכם את שאריות הנייר שאין בהן צורך. בצורה כזו יהיה ניתן להעביר אותן למחזור באופן מהיר ונוח. חשוב שהאשפתונים יהיו בגודל מתאים וכמובן חשוב שהשימוש בהם יהיה נוח ופשוט.

צריך לציין, מלבד אשפתונים לנייר אנחנו יכולים למצוא דוגמאות נוספות של אשפתונים לחומרים אחרים. באופן טבעי, אם אנחנו לא משתמשים בחומרים אחרים אין לנו צורך בהם, לעומת זאת, במבנה מגורים או בעסק גדול, יהיה נכון מצידנו לבחון את האופציה להתקין שורה של אשפתונים, אחד ליד השני, כאשר כל אחד מהם משרת מטרה אחת, כל אחד מהם מיועד אחסון לחומרים אחרים על פי הצורך.

 

 

שתף עמוד