נובמבר 2021
81 צפייות

מיתוג הוא תהליך מאד חשוב לכל עסק או עמותה כי הוא מאפיין את הרעיון מאחורי העסק שלכם ומדבר בשפה שיווקית שיודעת לגרום לאנשים לזהות ולהזדהות עם העסק שלכם. המיתוג מטרתו לבדל אתכם מאחרים ולתת לו צביון ייחודי מול המתחרים. עושים הדפסות למיתוג שלכם? לפי איזה קווים חשוב לעקוב. 

העידן הדיגיטלי

כיום העידן הדיגיטלי עשה את המיתוג קל יותר, זול וזמין. כל עסק יכול וחייב לעשות זאת כדי ליצור לעצמו ייחודיות בשוק המרובה עסקים. בעידן הדיגיטלי יש מנעד רחב של אפשרויות, עיצובים, צורות וצבעים כדי ליצור מיתוג עסקי וכל מה שצריך זה יצירתיות אשר תקלע בול לעסק שלכם.

לוגו

ראשית צריך לבחור את הלוגו. הלוגו צריך לייצג אתכם בסימן שהוא מראה בדרך מינימליסטית את מהות העסק. לדוגמה עסק שמחבר בין מטפלים לאנשים מהגיל השלישי יעצב לוגו המרמז על מהות העסק כמו למשל איש עטוף בידי ידיים תומכות. הלוגו הוא סימן שהלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלכם יזהו מיד. ברוב המקרים שומרים על אחידות הצבע של הלוגו, עם כל שאר מוצרי המיתוג שלכם. את הלוגו אתם יכולים לעצב בעצמכם או שתתנו לגרפיקאי לעצב עבורכם. הלוגו צריך להיות חכם ופשוט. כאשר יוצרים לוגו יש לנקות ממנו כמה שיותר עד שיהיה ממש נקי אבל יעביר מסר.

את הלוגו יש להצמיד לכל נייר ופריט דיגיטלי שיוצא מהעסק, למוצרים מקדמי מכירות כמו עטים, שקיות, לוחות שנה, או חולצות לעובדים. מטפלים סיעודיים לדוגמה, הלובשים חולצות עם הלוגו והשם של העסק, ומרגישים גאווה בהיותם שייכים לעסק ממותג ומפיצים את הלוגו של החברה הסיעודית בכל יציאה לסביבת אנשים. 

הלוגו עם צבעיו הקבועים יוצמד לסרטוני יוטיוב באתר העסק שבו בא לידי ביטוי הייחודיות של העסק, יופיע באתר שלכם בכל דף ובכל עמוד. הלוגו צריך להיות צמוד לכל פרט שיווקי בין שזה מוצר או סרטון או פרט דיגיטלי שאתו הלקוח מתחבר כסימן לעסק. 

תהליך המיתוג

המיתוג בא כדי להבדיל את העסק הספציפי מעסקים אחרים ולכן חשוב ללמוד מה המיתוג של עסקים כמו שלכם, כדי ליצור משהו המדבר אותה שפה אבל בצורה אחרת. בדקו את המידות בכל הערוצים הקיימים ועשו אבחנה מה פועל עבורכם ומה חורק וצרו מיתוג משופר יותר.

המיתוג צריך לקלוע לקהל היעד שלכם ולמשוך אותם על ידי המיתוג אל העסק שלכם. המיקום, ההבנה והשפה של קהל היעד שלכם הוא המטרה אליה אתם מכוונים. המיתוג חייב לשמור על מנעד מתאים לקהל היעד. לחברת סיעוד לא מתאים מיתוג הומוריסטי אלא מכיל ומבין את הקושי בטיפול בקשישים וחסרי יכולת. רצוי להיעזר באנשי מקצוע למתג את העסק. מיתוג טוב ישרת ויועיל לקידום כל עסק לזמן ארוך.

 

מעצב פנים
שתף עמוד