ינואר 2021
185 צפייות

הקשר שקיים בין ארגון, בית עסק או חברה לבין העובדים שלו, לא נועד רק למען יחסי עבודה תקינים. חיזוק והידוק הקשר לאורך זמן, נמצא במחקרים רבים כיעיל ומשמעותי בדרבון המוטיבציה של העובדים, וככלי אפקטיבי להניע אותם למילוי יעדיה העסקיים של החברה.

ישנן דרכים שונות שבאמצעותן אנו יכולים לחזק את הקשר הקיים; ימי גיבוש עובדים וימי כיף הם אמצעי קלאסי ושגור שמאפשר לשבור את השגרה וגם לייצר חוויה משותפת בין העובדים לעובדים ובין העובדים למנהלים. גיבוש אווירת עבודה מכילה וסביבה שמטפחת את העובדים ומוקירה את חשיבותם ותרומתם אף היא יכולה רק לדרבן את המוטיבציה ולהעלות את התפוקה.

במאמר הבא נתייחס לאחד מן הפתרונות שרבים מן המנהלים והמנהלות, וכן בעלי עסקים וחברות, שוכחים או לעתים אף זונחים. קניית מתנות קטנות, ועם זאת אישיות וממותגות.

כיצד מתנה ממותגת תסייע לחיזוק הקשר עם העובדים?

אפשר למצוא מגוון רחב של "סיבות למסיבות" כאשר זה מגיע לקניית מתנות.

מרבית מקומות העבודה, שומרים את המתנות בעיקר לחגים ומועדים מרכזיים שונים, ולרוב פותרים את הנושא עם הענקת גיפט קארד. מדובר בהחלט במתנה נאה ונפוצה מאוד, שעובדים רבים יכולים לעשות בה שימוש ניכר. אולם לא לשם כך נתכנסנו במאמר.

לעתים אפשר גם למצוא את האירועים הקטנים או הנסיבות המשמחות האישיות, שיובילו אותנו להענקת מתנות קטנות, לא יקרות, אך בהחלט כאלו שיהיו משפיעות.

הסוד שבמיתוג

זה יכול להיות ספל לקפה, וזו יכולה להיות אפילו מסגרת לתמונה. זו יכולה להיות חולצה, וזה יכול להיות כובע. היופי שטמון במיתוג של מתנה, הוא שניתן לבחור בפריטים קטנים, לעתים אפילו כאלו שאנו כלל לא חושבים לקנות ביום יום, ובכל זאת להפוך אותם למשמעותיים ואפילו לבעלי נימה מעט יוקרתית.

מיתוג העסק באמצעות רכישת מתנה לעובד או לעובדת החברה, יכול להעניק לעובדים מעין תחושה של גאוות יחידה. הם משתייכים למקום עבודה שנוהג "לפנק" אותם בשפע של מתנות קטנות. ההוצאה עבור בעל העסק היא אמנם איננה גבוהה מדי, אך ההשפעה שלה יכולה להיות אף יותר חזקה מאשר זו של גיפט קארד שנקנה בכל חג וחג.

הקדשה אישית

החלטתם שאתם ממתגים את המתנה שרכשתם עבור העובדים שלכם? מעולה! זה הזמן גם לנצל את הפלטפורמה הפרסומית הקטנה, כדי להכניס מעט נימה אישית לתוך כל הסיפור.

אם מדובר בעסק עם מספר עובדים שהוא מצומצם באופן יחסי, הרי שהקדשה אישית המתייחסת לכל עובד ועובדת, יכולה להביא לאפקט משמעותי. אם מדובר במספר עובדים רב, הרי שהקדשה כללית אך כזו שמאחלת לעובדים דבר מה, או מתייחסת לאירוע או הישג בחברה שנזקף לזכותם של העובדים, הרי שגם זה יכול בהחלט להשיג את המטרה.

 

שתף עמוד