נובמבר 2020
181 צפייות

במציאות שבה בכמעט כל תחומי הפעילות העסקית התחרות קשה מאוד, כל עסק חייב לבדל את עצמו מהמתחרים שלו. מומלץ בחום לעשות זאת באמצעות תהליך עבודה מסודר ועל סמך אסטרטגיה שבנויה בחוכמה ומבוססת על מידע מקיף ורלוונטי. כדאי לדעת שכיום ניתן ליהנות ממיתוג יעיל גם בלי הוצאות גדולות מדי, כך שגם העסקים הקטנים יכולים לשדרג באופן משמעותי את הנראות שלהם וליצור את הרושם הרצוי.

בין הדרכים שבהן ניתן למתג עסק יחסית בקלות: אריזות מעוצבות, הדפסים על פריטים שונים ופעילות למען הקהילה.

הדפסים על פריטים

הטכנולוגיות המתקדמות שיש כיום מאפשרות להדפיס על אינספור פריטים: מכובעים וחולצות דרך ציוד משרדי ועד לספלים ומעמדים לסמארטפון. 

ניצול האפשרויות הרבות הוא בסיס למיתוג בדרכים שונות. כך לדוגמה אפשר להדפיס את הלוגו של העסק, השם שלו ואפילו מסר קצר וקליט על מוצרים שימושיים שונים ולהעניק אותם כמתנה ללקוחות. הדפסה על חולצות וכובעים וחלוקתם לעובדים מגדילה מאוד את הנראות של העסק ומשדרת מקצועיות והשקעה. בנוסף אפשר להדפיס את פרטי העסק עם הלוגו ועם סלוגן משכנע על פריטים שונים במשרד, כך שלעובדים תהיה גאוות יחידה ובנוסף האורחים יתרשמו מהעיצוב ומהרצינות.

חשוב להקפיד על שפה ויזואלית אחידה בכל מקום שבו יש לעסק נוכחות, כולל במרחב הדיגיטלי (באתר, בדף הפייסבוק וכו').

אריזות מסוגננות

אמנם כולנו מכירים את הפתגם של חז"ל, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, וכמובן שאפילו אריזה מרהיבת עין במיוחד היא לא תחליף למוצר איכותי – אבל גם כך האריזות הן דרך אפקטיבית מאוד לחזק את המותג העסקי.

כדאי לזכור: האריזות מושכות אליהן תשומת לב רבה, ובנוסף אנשים רבים נחשפים אליהן, מעבר ללקוח שכבר רכש מכם מוצר כזה או אחר. בנוסף האריזות המסוגננות משדרגות את חוויית הקנייה וגורמות ללקוחות להרגיש שאתם משקיעים בהם.

עיצוב אריזות חייב להיעשות תוך היצמדות לשפה הוויזואלית של העסק. בנוסף כדאי להיות תמציתיים ומדויקים כדי לא להפוך את האריזות לעמוסות יתר על המידה, ולגרום למצב של תפסת מרובה לא תפסת.

תרומה לקהילה

בני אדם רבים מודדים היום עסקים גם על סמך ההשפעה שלהם על העולם בכלל ועל הסביבה הקרובה בפרט. כך למשל עסק שמתנהל באופן אקולוגי יזכה לנקודות זכות אצל חלק גדול מהציבור, ובאופן דומה עסקים שמחבקים את הקהילה שבתוכה הם פועלים ייתפשו גם הם כבעלי ערך מוסף אמיתי – תרומה של ממש למיתוג.

ישנן דרכים רבות לפעול למען הקהילה והסביבה. דוגמה אחת יכולה להיות יום התנדבות של עובדי העסק – יום שבו הם ישפצו דירות של קשישים או מועדון לילדים. כשהעובדים מגיעים עם חולצות ועליהן הדפס של העסק, התמונות ידברו בעד עצמן. עוד אופציה היא ליזום אירועים חברתיים שונים תוך מתן חסות וחלוקת פרסים שעליהם מופיע גם השם של העסק.

צריכים אריזה לעסק? פנו אל טליס אריזות: https://www.talis.org.il

שתף עמוד