נובמבר 2020
183 צפייות

בכל תחום פעילות כמעט ישנה תחרות קשה מאוד בין שלל חברות על תשומת הלב, והכסף, של הלקוחות הפוטנציאליים. גם עבור עסקים שמייצרים מוצרים לא פחות ממעולים, ומקפידים על רמת שירות גבוהה מאוד, ההגעה אל קהל היעד מהווה אתגר של ממש. מיתוג העסק מייצר הזדמנויות רבות להרשים את הלקוחות ואחד הכלים הפרקטיים ביותר מבחינה זו הוא מוצרי קידום מכירות שונים – שאותם אפשר להציע גם ללקוחות וגם לעובדים.

מוצרים ללקוחות

עסק שמציע מוצרים ממותגים ללקוחותיו זוכה לרווח כפול: קודם כל הלקוחות הקיימים נהנים מחוויית קנייה משודרגת, והסיכוי שיזכרו את העסק לטובה ויבצעו ממנו רכישות נוספות (רכישות חוזרות של אותו מוצר ו/או מוצרים אחרים) – גדל במידה ניכרת.

בנוסף, כל מוצר ממותג הוא גם שטח פרסום שחושף את העסק לאנשים נוספים – חברים של הלקוח, קרובי משפחה ואם למשל מדובר באריזה ממותגת אפילו עוברים ושבים ברחוב יכולים לראות את הלוגו של העסק, השם שלו ואפילו סלוגן קליט, ולייחס לעסק איכויות חיוביות.

בין המוצרים שאפשר למתג ולהציע ללקוחות: מעמד לסמארטפון, ספל, מטריה, מגבת חוף, חנוכייה, הגדה לפסח והאפשרויות עוד רבות ומגוונות.

מוצרים לעובדים

גם הענקת מוצרים שונים לעובדים מספקת תועלת כפולה ומכופלת: הרווח הראשון הוא העלאת מפלס שביעות הרצון של העובדים, ובעקבותיו גם את המחויבות שלהם לעסק. בהקשר זה כדאי לזכור שההון האנושי הוא משאב יקר ערך עד מאוד, ולכן כשהעובד מרוצה (או כשהעובדת מרוצה, כמובן) הפרודוקטיביות בכל יום עבודה גדלה, ובנוסף הסיכוי לנטישה קטן – וחוסך לבעלי העסק את העלות של חיפוש עובדים חדשים, גיוסם, הכשרתם וכו'.

התועלת השנייה היא שעוד בני אדם נחשפים למוצרים הנ"ל, ומתרשמים לטובה מהנתינה של העסק, מתשומת הלב לפרטים הקטנים ומרף האיכות הגבוה.

בין המוצרים המתאימים עבור העובדים בעסק: מארזים שונים לחגים, ערכה לגידול צמחים הידרופוניים, תרמוס, תיק גב, מחברת כריכה קשה עם מיתוג, רמקולים, עציצים, משחקי חשיבה ובאופן טבעי מגוון האפשרויות כולל עוד שלל הצעות.

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים מוצרים ממותגים?

בחירת מוצרים ממותגים, הן לעובדים והן ללקוחות (וגם לקהלים נוספים – למשל בכנסים ותערוכות או במסגרת אירועי חוצות שהעסק מעניק להם חסות), מחייבת תשומת לב רבה.

הדגש הראשון הוא איכות המוצר עצמו. מוצר נחות לא יספק את כל התועלות האפשריות, ולמעשה עלול גם להזיק לתדמית העסק – ולקשר אותו לאיכויות שליליות כמו רשלנות או זלזול.

הדגש השני הוא המיתוג. לכל עסק כדאי לגבש שפה ויזואלית מדויקת, שהולמת את הערכים שהוא רוצה לשדר – ולהביא אותה לידי ביטוי בכל מקום כולל המתנות הממותגות. חשוב להתאים את המיתוג לכל מוצר ספציפי, כדי שמצד אחד הנוכחות של העסק תהיה משמעותית ומצד שני לא תשתלט על המתנה ותגרום להתנגדות אליה.

הפרטים החיוניים הם שם העסק, דרכי יצירת קשר (אתר / טלפון / כתובת פיזית) וסלוגן קצר, וגם לוגו יכול לשדרג את המיתוג.

מיתוג
שתף עמוד