יולי 2021
37 צפייות

לוגו הוא סימן ההיכר של העסק המזוהה עמו ומעבר את המסר לגבי התחום אליו הוא שייך, קהל היעד אליו הוא פונה והייחוד שהוא מציע ללקוח. מה החשיבות של לוגו וכיצד מעצבים לוגו? מבחירת הגוונים דרך קווי המתאר ועד הפרסום שלו באמצעי המדיה השונות. מדריך בדרך ללוגו מנצח!

מדוע אתם צריכים לוגו?

לוגו מושך תשומת לב, מייצר רושם ראשוני ומייחד את בית העסק בתחרות העסקית הצפופה בשוק. 
לוגו הוא חלק מתהליך מיתוג כאשר המטרה היא לפצח את ערכי המותג ולאפיין אותם על מנת לגבש לוגו אשר יוכל לייצג את בית העסק. לרוב המיתוג מתחיל מהלוגו שמהווה נגזרת לכל היתר ולצבעוניות ולקווי המתאר של המותג כולו כפי שיודפסו או יוצגו בהמשך.
הלוגו יכול לשלב תמונה ומלל עם מוסיפים לו סלוגן או שהוא מבוסס על שם בית העסק המוצג בצורה ויזואלית מושכת.
כאלמנט ויזואלי סמלי, הלוגו מבוסס על צבעוניות וקווי מתאר שביחד צריכים להעביר מסר שיווקי ברור ומניע לפעולה. במהלך הזמן עם עיצוב חומרים שקשורים למיתוג העסק, הלוגו יככב ויופיע על גבי פלטפורמות שונות ובמגוון מוצרים שקשורים לזהות ההחברה. כרטיסי ביקור, מעטפות, שלטי חוצות, פליירים וחומרי שיווק ופרסום מודפסים ודיגיטליים כאמצעי זיהוי של בית העסק.
יש עסקים שמאפיינים לוגו בתחילת דרכם עם כניסתם לשווקים ולעיתים עסקים עוברים גם תהליך מיתוג מחדש במהלכו הם משנים את הלוגו ואת המיתוג כולו כשהם רוצים להיתפס בדרך אחרת או מייצרים חדשנות כלשהי עמה הם רוצים לצאת לאוויר.

כיצד מעצבים לוגו ומה חשוב לדעת על התהליך?

עיצוב לוגו הוא מלאכת מחשבת המבוססת על חקר שוק, התייחסות לשחקנים בענף וחשיבה בנוגע לבידול ולייחוד של בית העסק, כך שבאמצעות הלוגו הוא מחד, יודגש על רקע המתחרים ומאידך, יתחבר גם לערכים ויכבוש את לבו של קהל היעד.
הכל מתחיל בטיפוגרפיה ובבחירת הפונטים – האם הלוגו ייכתב בעברית או באנגלית, תלוי במסר ובקהל, באיזה גופן – סטנדרטי או ייחודי, תבניתי או דקורטיבי.
הצבעוניות משחקת תפקיד קריטי בעיצוב הסמליל – צבעים עזים יתאימו יותר לעסק אשר פונה לקהל קצבי וצעיר או לעסקים שרוצים לשדר חדשנות ודינאמיות בעוד גוונים קלאסיים וסולידיים מזוהים יותר עם בתי עסק אשר פונים לקהל יותר מבוגר או מעוניינים לשדר יציבות.

חשוב מאוד שהלוגו יהיה זכיר על מנת שהלקוחות או המתעניינים ידעו לשייך אותו לבית העסק הנכון ויזכרו בבית העסק בכל פעם שיראו את הלוגו, אפילו באופן אקראי, כמודעת פרסום בפייסבוק. כמו כן, יש להקפיד בעיצוב ובמיתוג שהלוגו גם יהיה נעים להתבוננות ויעורר קונוטציה חיובית לפי המסר שמעוניינים להעביר. חדשנות, יוזמה, מקוריות, אמינות וכדומה.

בתהליך עיצוב לוגו אפשר לשאוב השראה ממותגים אחרים, לקיים סיעור מוחות עם אנשים שקשורים לחברה כולל שותפים אסטרטגיים ולקוחות בקבוצת מיקוד ולבקש ממעצבים גרפיים להציג מספר סקיצות לבחירת הלוגו המבוקש.
חשבו על קווי המתאר של הלוגו וגם על הקונטרסט בין הרקע לגוון של הלוגו על מנת שהוא יודגש וכן כיצד ייראה הלוגו בוריאציות שונות כמו למשל, תפור על דש הבגד או בתור תווית על מוצר על מנת לוודא שהלוגו הנבחר אכן נראה טוב על רקעים שונים ובמגוון אופציות.

יש לשים דגש גם על בחירת לוגו שיהיה רלבנטי לאורך זמן לאורך הפעילות וההתפתחות בפעילות העסקית ושיהיה ניתן להשתמש בו בכל פעילות מאירועים וכנסים ועד הדפסות או שיווק דיגיטלי. תוכלו לקבל את הלוגו במגוון פורמטים שישרתו אתכם בכל אחת מהפעילויות השיווקיות או העסקיות.

מיתוג
שתף עמוד