ינואר 2023
84 צפייות

פרסום עסק הוא עניין לא פשוט. הוא דורש השקעה רבה, אלמנטים שונים שימשכו לקוחות ותכנון מדויק של קמפיינים שיראו למה דווקא העסק שלכם יותר טוב מאחרים בתחום. בשוק של ימינו על כל עסק שנוסד, קמים עוד עשרה בדיוק באותו תחום והתחרות גדולה. המצב נובע בין היתר, בעקבות הרצון של החברה שלנו כיום לרוץ תמיד אחרי הדבר החדש הבא, לכן כדי להצליח כיום להחזיק עסק רווחי וגדל, יש לייצר פרסום שיבלוט, יתפוס את הקונה ויגרום לו לחזור שוב ושוב.

האלמנט החשוב ביותר בתחום קידום העסק, הוא לוגו לעסק. לוגו הוא הסמל המייצג את העסק שלכם. בעזרתו קהל הלקוחות שלכם יוכל לזהות את העסק שלכם בין שאר המוני העסקים באותו התחום. הלוגו יכול להיות מורכב מתמונה וטקסט, או כל אחד בנפרד, וכשהוא עשוי נכון, הוא יכול להחרט עמוק בתודעה של הקהל עד שלא תצרכו לציין את שם המותג או העסק יחד עם הלוגו שלכם.

יצירת הלוגו לרוב מתבצעת על ידי מעצב גרפי, בד”כ כחלק מחבילת מיתוג כוללת המתייחסת לאלמנטים נוספים בפרסום והפצת שם העסק, כמו כרטיסי ביקור ודפי מכתבים, אותם ניתן לאחר מכן להדפיס בבתי דפוס. בנוסף, גם את הלוגו עצמו ניתן לעצב בבית הדפוס במידה ובבית הדפוס עובד אדם המתמחה בעיצוב גרפי. במידה והחלטתם לעצב לוגו בעצמכם, ניתן להיעזר בתוכנות אינטרנטיות שונות שאמורות להקל על מלאכת העיצוב.

אז מה צריך לדעת כשמתחילים לעצב לוגו? הנה כמה טיפים שכדאי שתכירו.

מה הלוגו שלכם אמור לשקף
דבר ראשון שחשוב להחליט הוא איך אתם רוצים שיראה הלוגו שלכם. איור,תמונה, מילים, גרפיקה מופשטת, שילוב שלהם וכו הם דוגמאות ללוגואים נפוצים. כדאי לחשוב מה תהיה משמעות הלוגו ומה יהיה שימושו העתידי. חשבו מי קהל היעד שלכם ואיזה לוגו יעניין אותו יותר.

בחירת צבעים

בחירת צבעים מתאימים היא קריטית ליצירת הלוגו הנכון עבורכם. בשלב הזה, אתם כבר אמורים לדעת מה המותג שלכם מייצג ולכן, רצוי לבחור את הצבעים המייצגים בהתאם. למשל, אם תרצו להעביר תחושה נינוחה ורגועה, יתאימו לכם גווני ירוק או כחול בהיר, ואם אתם רוצים לשדר תעוזה או יוקרה יתאים דווקא הצבע השחור.

שמרו על עיצוב נקי ופשוט

לוגו הוא אינו מקום לריבוי פריטים. העמסה מוגזמת על הלוגו תבלבל את הלקוחות ולא תעביר את המסר הרצוי. עיצוב פשוט ישמור על אחידות הלוגו ויקל על זכירתו.

ודאו שהטקסט קריא

המטרה של הלוגו היא להישאר בתודעה של מי שנחשף אליו. לרוב כאשר יראו את הלוגו שלכם, הוא יופיע יחסית בקטן אם מדובר למשל בכרטיס ביקור, או במקומות שרואים מרחוק כמו פרסומות ברחוב ועוד. כדאי לבדוק שהטקסט המופיע בלוגו יהיה קריא בכל וריאציה בה הוא יופיע. בחרו פונט קריא ומובן שלא יתפספס ואל תוסיפו יותר משני סוגי פונטים ללוגו שלכם, פעולה זו תעניק מראה אסתטי יותר לטקסט.

בצעו סקר בין חברים

כדי שתדעו אם הלוגו שבחרתם מעניין, שאלו קבוצת חברים שאתם סומכים עליהם וקבלו מהם ביקורת וחוות דעת אמיתית. הקהל שיחשף ללוגו שלכם יקבע בסופו של דבר אם הוא מעניין. אל תחפשו מחמאות. תנו לאנשים שאתם יודעים שהם כנים להביע את דעתם האמיתית על הלוגו, כי לרוב דעה זו תייצג את דעתם של רוב הקונים הפוטנציאלים שלכם. את התובנות מהסקר תוכלו לקחת ולשדרג את הלוגו, עד שיתאים בדיוק לעסק ולקהל הלקוחות שלכם.

שתף עמוד