יולי 2023
32 צפייות

בשוק העבודה התחרותי של היום אסטרטגיית מיתוג עסקי מעולה עושה את ההבדל בין הצלחה ובין כישלון. מיתוג אפקטיבי הוא כמעט תנאי למיצוב מוצלח של חברות ואמצעי לייחד את התוכן, המוצר והשירותים שלהן ולקשור קשרים חזקים עם קהלי היעד שלהן. בעלי עסקים רבים שואלים אותנו על מיתוג עסקי ותוהים למה הוא חשוב. במאמר זה נברר את הנושא החשוב הזה וניתן כמה טיפים לאסטרטגיית מיתוג נכונה. 

‏להגדיר מיתוג מנצח

מיתוג עסקי הוא הפנים של הארגון; הוא מייצג את חזונו, את ערכיו ואת ייעודו וסולל את דרכו ליבם של קהלי היעד שלו. אם ממתגים את העסק נכון, יוצרים זהות מותגית חזקה שמושכת את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים. התדמית של הארגון מתבטאת במותג וכן בתהליך יצירת לוגו שלו. ולכן המותג צריך להיות מרשים מבחינה חזותית וגם לבלוט בקרב המתחרים. מותג מקורי, יצירתי ומרשים גורם ללקוחות הארגון להישאר נאמנים ומסורים לארגון. כמו כן, הוא מעודד לקוחות פוטנציאליים להתעניין בארגון ולחפש עליו מידע. כשקהלי יעד פוטנציאליים רואים את המותג העסקי בכל מקום או שומעים עליו, הם יוצרים איתו קשרים לא מודעים ומפתחים רגשות חיוביים כלפיו. ובכל הנוגע למאגר הלקוחות הפעילים של הארגון, נוכחות קבועה של הארגון בחייהם – באמצעות מוצרים או באמצעות שירותים – תשמור עליו ואף תגדיל אותו לאורך זמן. 

אסטרטגיית מיתוג אידיאלית

אסטרטגיית מיתוג אידיאלית היא כלי יעיל למיצוב הארגון. יש איןספור אפשרויות מיתוג לארגונים בכל הענפים במשק, ולכן חשוב שהמיתוג שלהם – ובמיוחד הלוגו – ייצג את השירותים ואת המוצרים שהם מציעים ללקוחות. אסטרטגיית מיתוג אידיאלית מבדילה בין הארגון ובין מתחריו ומבליטה אותו לקהל הלקוחות וגם ללקוחות פוטנציאליים, וכאשר אסטרטגיית המיתוג מוצלחת – הסיכויים להפוך מעסק קטן לרשת מוצלחת גדלים באופן משמעותי. כמובן שאם ברצונכם להגדיל את העסק לרשת זכיינות לדוגמא – מומלץ להתייעץ עם עורך דין זכיינות המומחה בתחום. אבל נשאלת השאלה – איך בונים אסטרטגיית מיתוג מנצחת? מעצימים את החוזקות של הארגון, מדגישים התנהגות סביבתית מיוחדת או נהלי עבודה ידידותיים, עובדים על החולשות ומספרים על כך ללקוחות. הלקוחות כבר יבינו את הערך המוסף של הארגון ויישארו נאמנים לו. אז איך עושים את זה? ראשית, מיישמים שיטות עבודה שמתאימות ללקוחות הארגון. שנית, עורכים מחקר שוק יסודי כדי לזהות קהלי יעד פוטנציאליים ומתחרים. נוסף על כך, מגדירים את ערכי הליבה של הארגון ואת השליחות שלו. ולבסוף, יוצרים את המותג העסקי של הארגון בהתבסס על עקרונותיו, על ערכיו ועל חזונו, וכן על המוצרים והשירותים שהוא מציע ללקוחותיו. ארגונים עסקיים צריכים לזכור שצרכנים מעריכים ארגונים שמיישרים קו עם הערכים שלהם ומפגינים מחויבות עזה לעקרונותיהם ולצורכיהם. 

לשלב בין המיתוג ללוגו

עקביות היא מרכיב חשוב בהצלחת המיתוג העסקי. הלוגו הוא חלק בלתי נפרד בתהליך הזה, והוא צריך להופיע בעקביות בכל פרסומי הארגון. הלוגו הוא כרטיס הביקור של הארגון, ואי אפשר למתג את העסק או למצב אותו בלעדיו. פעילות שיווקית עסקית של שני המוצרים – הלוגו והמיתוג העסקי גם יחד – מחזקת את המסרים של הארגון ומבססת יחסי אמון טובים בינו ובין לקוחותיו.

מאמר זה נכתב באדיבות עו"ד אודי דנהירש – עורך דין זכיינות המומחה בייצוג זכיינים ורשתות הן בזירה הארצית והן בזירה הבינלאומית.

שתף עמוד