נובמבר 2021
91 צפייות

מכל פריטי הציוד המשרדי המגיעים לבתי העסק והחברות בכל רחבי המדינה, ללא ספק הפריט הנצרך (והמתכלה) ביותר הינו נייר. מודעות סביבתית גוברת וטכנולוגיות חדישות זמינות מאפשרות כיום לבתי עסק לרכוש מוצרי דפוס איכותיים המודפסים על גבי ניירות מיוחדים הידידותיים לסביבה מצד אחד, וזולים לרכישה מצד שני. מהפכת הנייר כבר כאן בית דפוס גרף בחולון כאן להוכיח לכם את זה! 

עסקים וחברות במרחב המסחרי והעסקי בכל רחבי העולם צורכים ציוד משרדי ופריטי ציוד על בסיס יומי, ואפילו על בסיס שעתי כל העת. תעשיות שלמות של ציוד משרדי לעסקים מספקות את הצורך הבלתי נגמר הזה, אולם ללא ספק המוצר הנצרך והמתכלה ביותר הינו בתחום מוצרי הנייר למיניהם.

הנייר הוא הבסיס עליו נבנית תעשיית מוצרי דפוס לעסקים כבר כמה מאות שנים, ועד לפני תקופה לא ארוכה מדי – תעשיית הנייר לא השתנתה במשך שנים ארוכות. נייר המבוסס על רכיבי עץ ותהליכים תעשייתיים ההופכים את רכיבי העץ לנייר איכותי עליו ניתן לכתוב ולהדפיס היה המלך הבלתי מעורער של תעשיית הנייר.

אולם המודעות הסביבתית הגוברת, המעודדת מיחזור נייר, יצרה מתחרה ראוי לנייר המסורתי הידוע: תעשייה שלמה של נייר ממוחזר הפכה לפופולארית מאוד, כאשר טכנולוגיות חדישות הוזילו מאוד את העלויות של נייר ממוחזר לעסקים.

עלייתה של תעשייה: ניירות מיוחדים

אי אפשר להכחיש את חשיבותם של מוצרי דפוס לעסקים. נכון, העולם האלקטרוני מעביר את הכתיבה, הדפוס והפרסום למדיות דיגיטליות בקצב מסחרר ובלתי ניתן לעצירה, אולם עדיין, ברוב איזורי העולם וכמעט בכל ענפי המסחר, התעשייה והעסקים, עדיין ישנו כר נרחב של פעילות שלא יכול להתקיים ללא מוצרי דפוס לעסקים.

כך למשל אמצעי פרסום מודפסים, מכתבים, עלונים פנימיים וחיצוניים בבתי עסקים וחברות – הינם עדיין עניין שבשגרה ברוב אזורי העולם. בנוסף, מוצרי דפוס מיוחדים הפכו לחלק מקמפיינים מתוכננים היטב אפילו בעולם הדיגיטלי, כאשר הם משלימים את המסר הדיגיטלי הוירטואלי באמצעות מוצרי דפוס ממשיים בעולם האמיתי.

ויחד עם החוסר בסימנים של היעלמות תעשיית הדפוס ומוצרי הדפוס, למרות השינוי הניכר באופי ובצורה שלה נוכח העידן הדיגיטלי – עולה המודעות החברתית והסביבתית לראש שדר העדיפויות והשיקולים העסקיים והחברתיים של בתי עסק וחברות רבות.

הפגיעה הסביבתית של כריתת העצים, לצרכי תעשיית הנייר ותעשיות אחרות, אינה ניתנת להכחשה או לערעור, וחברות עסקיות רבות נוקטות יוזמה חברתית ברורה על מנת להעביר מסר של מעבר למוצרי דפוס מבוססי ניירות מיוחדים, נטולי עץ כך שהם אינם חלק מתעשיית כריתת העצים העולמית.

תכונה ידידותית לסביבה בולטת נוספת של אותם ניירות מיוחדים הינה העובדה כי הם מתכלים באופן שאינו פוגע בסביבה, בקלות רבה – ובנוסף, הם ניתנים למיחזור.

מיחזור נייר: שימוש חוזר במוצרי נייר

אחת הדרכים להתמודדות עם משבר האקלים וההשלכות הסביבתיות של כריתת עצים מאסיבית היתההנסיונות לאורך השנים למחזר נייר. במשך לא מעט שנים ניסיונות אלו לא צלחו, אם בשל התהליך הסבוך של הטכנולוגיות הישנות של מיחזור נייר, שייקרו מאוד את התוצר הסופי של נייר ממוחזר, ואם בגלל האיכות הבעייתית של המוצר הסופי, שלא התקבלה יפה אצל משתמשי הקצה בעולם המסחרי והעסקי, שנותרו, לצד העולם המוסדי והממשלתי, הצרכנים העיקריים של תעשיית הנייר העולמית.

אולם ככל שחלפו השנים, נמצאו דרכים חדשות וחדישות למחזר נייר, הן בהיבט הטכנולוגי של תהליכי מיחזור נייר, תהליכים אשר זירזו, פישטו והוזילו את התהליך התעשייתי כולו של מיחזור הנייר; והן בהיבט האיכות הסופית של הנייר הממוחזר שהתקבל על ידי משתמשי הקצה בעולם העסקי והמוסדי.

כיום רבים משתמשים במוצרי דפוס לעסקים העשויים מנייר ממוחזר בטכנולוגיות שונות, כאשר ממשלות שונות אף מעודדות באמצעות תמריצים שונים שימוש בניירות מיוחדים אלו. הם הפכו לסטנדרט, עד כדי איום ממשי על הבכורה התעשייתית של ענף ייצור הנייר המסורתי הפוגע בסביבה והמבוסס עדיין על כריתת עצים.

גריסת נייר: ההשתתפות האקטיבית של עסקים וחברות במהפכת מיחזור הנייר

המודעות הסביבתית הגוברת והרצון של חברות וארגונים בעולם העסקי להשאיר כמה שפחות טביעת רגל סביבתית מזיקה לכדור הארץ גורמת להם לא רק לצרוך ניירות מיוחדים וניירות ממוחזרים כחלק משימושם במוצרי דפוס לעסקים, אלא להשתתף ממש במיחזור הנייר באופן אקטיבי.

חלק מקיצור, ייעול והוזלת תהליכי מיחזור הנייר, הינו העברתם במתכונת קלה יותר לעיבוד מחדש ולייצור של נייר ממוחזר. זאת משיגים באמצעים טכנולוגיים פשוטים ונפוצים –גריסת נייר. כן, עד כמה שזה נשמע מפתיע, הופעתן של מגרסות הנייר כאמצעי סטנדרטי בבתי עסק קטנים ובארגונים גדולים כאחד, בעיקר נוכח עלותן הזולה והאטרקטיבית, לא רק שומרת על דיסקרטיות המידע שהוטבע על אותו נייר גרוס, אלא גם ובעיקר מאפשרת את מיחזור הנייר באופן קצר וקל יותר.

כך יוצא שנוהלי גריסת נייר בבתי עסק, חברות וארגונים לא רק תורמים ל"ביטחון השדה" של המידע הרגיש בעסק, אלא גם מהווים תרומה סביבתית חשובה, עם הקלות היחסית הגבוהה במיחזור של נייר גרוס, על פני התהליך הנדרש במיחזור נייר שלא עבר גריסת נייר.

האיכות הגוברת של ניירות ממוחזרים וניירות מיוחדים

ככל שחולף הזמן ומשתפרות הטכנולוגיות בענף הנייר האלטרנטיבי ונטול העץ, כך משתפרים מן הסתם גם התוצרים של ענף תעשייתי מתפתח זה. עד כדי כך השתפרה איכות הנייר הממוחזר, לצד הוזלת עלותה היחסית לעומת נייר "רגיל", שכבר מקובל באופן נרחב להשתמש אפילו בנייר צילום ממוחזר.

כך נמכרות בכל חנויות הציוד המשרדי חבילות נייר צילום ממוחזר ונייר הדפסה ממוחזר, באיכות גבוהה ובעובי משתנה על פי צרכי הלקוח, כאשר לא רק שהבדל אינו מורגש ביחס לשימוש בנייר רגיל, אלא שאם ישנו הבדל של איכות – הוא דווקא לטובת הנייר הממוחזר, העמיד יותר והאיכותי יותר.

ללא ספק חשיבותם של מוצרי דפוס לעסקים לא הולכת להיעלם, גם בעידן הדיגיטלי, אולם בסיס חומרי הגלם של אותם מוצרי דפוס לעסקים משתנה לנגד עינינו, לטובת מוצרים ידידותיים לסביבה ולאדם.

שתף עמוד