פברואר 2022
170 צפייות

עיצוב גרפי הוא תחום מבוקש ומרתק, אשר מאפשר לכם להשתלב במסגרת תעסוקתית מהנה, מפרה ופורה, בטווח הקצר ובטווח הארוך גם יחד. עיצוב גרפי מתאפיין בעבודה יצירתית, דינמית ואם זה לא מספיק, אז גם רווחית באופן יוצא מגדר הרגיל. משרדי פרסום רבים, מחפשים על בסיס קבוע ולאור הרחבת הפעילות העסקית בה הם עוסקים, מעצבים גרפים למחלקות הדיגיטל, כך שעבודה לא חסרה בתחום אלא ההפך הוא הנכון. אם תחום זה מעניין אתכם ואתם שוקלים להשתלב בלימודים אינטנסיביים אך מאתגרים, המשיכו לקרוא ולמדו עוד קצת אודות התחום. 

מהו עיצוב גרפי 

מטרתו של העיצוב הגרפי הוא להעביר מסר באמצעות טקסט ותמונה – העיצוב הגרפי הוא חלק בלתי נפרד מהתקשורת החזותית. על אף שניתן לסבור כי התחום מתעמק בפן האסתטי של המוצר המוגמר, העיצוב הגרפי  מתעמק בהעברת המסר ולא רק בנראות וזה כשלעצמו עתיד לגרום למעצב למתוח גבולות שלא בהכרח היה מותח בהקשר היצירתי. במילים אחרות, על המעצב הגרפי להתרכז בצרכן שבא במגע עם העיצוב תוך התחשבות במסר אותו מבקש המעצב הגרפי שהצרכן יקלוט. עיצוב גרפי קיים מאז שנכתבה המילה הראשונה והוא התחדד והתעצב במאה ה- 19 אך עם פרוץ האינטרנט והתבססותו, חדר העיצוב הגרפי לתוכו ותת תחום נוצר מכורך המציאות והוא עיצוב גרפי לבניית אתרים.

מה לומדים בעיצוב גרפי?

על מנת להפוך לגרפיקאי, יש ללמוד להכיר ולדעת לעבוד עם מספר תוכנות עיקריות וביניהן: פוטושופ, אילוסטרטור ואינדיזיין. כל אחת מהתוכנות מאפשרת למעצב הגרפי לבצע עבודתו מושלמת על סף המרכיבים ולצורך העניין, פוטושופ הינה תוכנה באמצעותה ניתן לעבד תמונה אל מול אילוסטרטור שזוהי תוכנה באמצעותה ניתן לעצב לוגואים, טקסטים ועוד. כל אחת מהתוכנות קריטית להצלחת העבודה בשטח ולהעברת המסר באופן הטוב ביותר. במהלך לימודי עיצוב, יתנסה הסטודנט בשיעורים מעשיים ועיוניים גם יחד וביניהם יתנסה בתהליך עיצוב אתרים, עיצוב דיגיטל וכיוצא בזאת. 

גרפיקאי שסיים את לימודיו יכול למצוא תעסוקה במגוון תחומים, החל מעיצוב אינטרנטי דרך עיצוב שלטי חולצות ופרסום ועד הכנת מוצר לירידה לדפוס. אין ספק כי כל אחד מהתחומים דורש את אותו הבסיס ברמת הידע אך הבאת הידע לכדי ביצוע והשגת המטרה של כל אחד מהתחומים היא שונה לעיתים באופן מהותי ועל כן חשוב להתמקצע בתחום המועדף עליכם.

איך הופכים להיות מעצבים גרפים טובים?

שאלת המיליון דולר. יש המון דרכים לעשות זאת. מומלץ ללמוד את התחום במוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, אפשר גם להירשם לקורס עיצוב גרפי המוצע במכללה לאומנות ועיצוב – מכון אבני.
חשוב מאוד לבדוק את הרמה של המורים והמעצבים המלמדים וכמו כן לשאול לגבי תיק העבודות. אין ספק שתיק העבודות יפתח לכם המון דלתות בתחום וזאת מבלי שצברתם ניסיון תעסוקתי. שיהיה בהצלחה! 

 
בית דפוס גרף
שתף עמוד