פברואר 2022
15 צפייות

אחד האתגרים הגדולים ביותר של כל בית עסק בימינו הוא לפצח את אגוז הפרסום. מדובר באתגר קשוח ולא פשוט בייחוד בשל העובדה שכיום, ללא פרסום, כמעט שאין אפשרות להביא לקוחות חדשים לעסק ובעצם להתפרנס. ישנן כל מני דרכי פרסום – החל מפרסום מפה לאוזן, עבור בפרסום בעיתונות, ברדיו או בטלוויזיה וכלה בדרך הפרסום שהיא ככל הנראה הוותיקה ביותר – שלטים ובאנרים. 

 

אבל המאה ה-21 הגיעה גם לצורת הפרסום הזו ובאנרים ושלטים מככבים בשני מקומות – האחד ברחובות ובשלטי חוצות המוכרים והידועים כבר מעת המצאת הדפוס ואפילו עוד לפני והשני בכיכר השוק החדשה – האינטרנט. כמעט בכל אתר אפשר למצוא באנרים ושלטי פרסום, חלקם בשטחי פרסום שמוכר האתר וחלקם באנרים ופרסומות שמשבצת למשל חברת גוגל והתשלום עובר אליה כשהיא משלמת לבעלי האתרים. 

 

אז בתור בעלי עסק, איך עושים את זה נכון? איך מפרסמים נכון על שלטים ובאנרים כדי למשוך עוד לקוחות ולהרוויח עוד עסקים?

 

נתחיל בלהדגיש שישנו הבדל משמעותי בין פרסום בשלטי חוצות לפרסום באינטרנט. שלטי חוצות מיועדים לעיניים של כולם ובשל כך צריכים לכוון למכנה המשותף הרחב ביותר, בעוד בבאנרים ופרסומות גוגל אפשר להגדיר במדויק ולפלח את קהל היעד שיזכה לצפות בשלט או באנר ספציפי. 

 

בניגוד לבאנרים בשלטי חוצות, באנרים אינטרנטיים הם בדרך כלל לחיצים ומעבירים את הלוחץ לאתר המפרסם, שם יש דף נחיתה או הנעה לפעולה. 

 

בעוד שלטי חוצות עונים לתכתיבים שהיו נכונים בעבר, בבאנרים אינטרנטיים חשוב מאוד לעמוד בכללים של פלטפורמת הפרסום. בין אם מדובר בגודל הבאנר, במשקל שלו, באיכות התמונה או במספר החזרות במקרה של באנר מונפש, כשהבאנר עומד בכללי הפלטפורמה המפרסמת, הסיכוי שהלקוחות יראו ויתרשמו גדול הרבה יותר שכן הפרסום מותאם לאתר. 

 

מעקב אחרי תוצאות – בדיוק כמו בכל צורת פרסום אחרת, חשוב מאוד לעקוב אחר התוצאות של הפרסום בכדי לוודא אם היה אפקטיבי. בפרסום חוצות קשה יותר למדוד את הנתונים שמתבססים בעיקר על תשובות של לקוחות, בעוד בפרסום באנרים אינטרנטיים קל לעקוב אחר התוצאות באמצעות כלי מדידה שונים שמציעים האתרים עצמם ומציעים אתרים ייעודיים. 

 

בניית באנרים אינטרנטיים זו תורה שלמה, וכמו כל תורה אפשר ללמוד אותה לבד או לתת למומחים ביותר להתעסק בה עבורנו ולכן מי שמחפש לפרסם באינטרנט בצורה הטובה ביותר מומלץ שיפנה למומחים שמתעסקים בקידום אתרים בגוגל חברת seofast, לפחות לפגישת ייעוץ שתוכל להכווין, לבדוק ולבחון מה פלח השוק הרצוי ואיך לבצע את הפרסום באמצעות באנרים אינטרנטיים בצורה הטובה ביותר. 

 

גם שילוט חוצות אפשר להפיק לבד. לפנות לגרפיקאי, שיעצב מודעה על בסיס משפט מפתח ולפנות לחברות בעלות השטח לפרסום חוצות, אבל בדיוק כמו בבאנרים דיגיטליים, לפעמים כדאי לשלם מעט יותר למומחים כדי למקסם את תוצאות הפרסום ולהרוויח יותר. 

שתף עמוד